Wednesday, December 1, 2010

Elureeglid

Koristades leiab vahel igasuguseid asju, mille olemasolu oled võib-olla juba ammu unustanud. Mina leidsin näiteks ühe kaustiku, kuhu olen kirja pannud tsitaadid ühest raamatust, mida lugesin umbes 10 aastat tagasi.
Tegemist on Anders Jacobssoni ja Sören Olssoni raamatuga "Emanuel: küberprints". Iseenesest on raamat väga sarnane Berti päevikutega aga võib olla natuke veel siivutum. Peategelasel Emanuelil on sõber Tage, kellel on arengupeetusega vend Per. Per`il on oma elureeglid, mis on väga lihtsad, loogilised ja väga positiivsed aga samas mõned omavad kerget filosoofilist maiku. Nii mõndagi neist kasutasin kooliajal ka oma kirjandites.

1. Kui elad, tuleb elada ja mitte olla surnud.

2. Ma pean teadma, mida tahan, enne kui saan midagi otsustada.

3. Rumalaid ei ole olemas. On vaid need, kes teevad rumalusi.

4. Ma teen kõike nii hästi kui suudan.

5. Ära söö kollast lund!

6. Ma pean armastama seda, mida tahan armastada - niisiis, kui ma ei ole eriti võimekas selles, mida ma tahan, siis pean seda õppima.

7. See, mida ma endast usun, muutub tõeks - vähemasti mu enda jaoks.

8. Kui ma naljast aru ei saa, olen võib-olla juba neljapäevaks surnud. Ja selles ei ole enam midagi naljakat.

9. Pole vaja kedagi teist, et saaksin tunda oma enese tundeid. Niisiis, kes on see, kes tunneb? - mina - Kes
saab minu tunnete osas midagi ette võtta? - Mina! Nii heas kui halvas.

10. Mõnikord pean peatuma, et aru pidada, milline tunne peitub mõne mõtte taga ja milline mõte peitub mõne tunde taga.

11. Miski ei ole õige ega vale, kõik oleneb sellest, kuidas ma asjasse suhtun.

12. Kui pöörata vasakus kurvis paremale, siis näeb rohkem loodust.

13. Matildale ei meeldi, kui tema kõhu pealt tolmuimejaga tolmu võetakse.(Matilda on Per`i tüdruksõber)

14. Me peame üksteisega rääkima, muidu võib meelest minna, mismoodi asjad käivad.

15. Kui keegi on minu peale vihane, siis ma tänan teda, sest kui ta vihastab põhjusega, siis ütleb see mulle midagi, mille peale ma pole ise osanud tulla - ja vastupidisel juhul on see lihtsalt naljakas.

16. Ma räägin üksnes seda, mida tegelikult mõtlen - kui olen vihane, siis näitan, et olen vihane, kui olen rõõmus, siis näitan, et olen rõõmus. Mitte vastupidi. (Per nimetab seda reegliks nr. 7)

17. Mitte miski, mis teised teevad, ei puutu minusse. See on õige või vale üksnes nende endi jaoks. (Per nimetab seda reegliks nr.5)

18. Ma ei peereta magades - muidu ma järgmisel päeval ei tea, kas ma seda tegin. (Per nimetab seda reegliks nr. 32)


Kui leiaks nüüd ka teised kogutud tsitaadid üles oleks jube mõnus! Saaks hakata neid vaikselt www.raamatumaailm.ee tsitaadikogusse lisama.

No comments:

Post a Comment